Veel gestelde vragen

Wij zijn graag zo transparant mogelijk en hebben daarom de meest gestelde vragen en bijbehorende antwoorden verzameld.

Kiezen voor Easy Salary

Waarom zou ik salarisadministratie niet zelf verzorgen, naast de financiële administratie?
Salarisadministratie is echt een specialisatie apart, waarbij het om zeer gevoelige gegevens gaat. Een kleine fout in een berekening kan grote gevolgen hebben. Wij raden het accountants- en administratiekantoren het dan ook af om dit zelf te doen. Ook als je rekening houdt met de tijdsbesteding, dan zul je al snel tot de conclusie komen dat het absoluut niet rendabel is om dit vak erbij te ‘leren’.
Ik kan toch wel zelf een salarisadministrateur aannemen?
Veel van onze klanten nemen juist afscheid van de eigen salarisadministrateur. Problemen als continuïteit (vakantie, ziekte, zwangerschap) als gebrek aan kennis doen zich namelijk regelmatig voor. Ook wil het nog wel eens gebeuren dat de eigen salarisadministrateur een soort ‘black box’ binnen het bedrijf creëert, een ontransparant systeem en onduidelijke werkwijze, waardoor de accountant niet meer ‘in control’ is. Deze is dan volledig afhankelijk van de salarisadministrateur, wat uiteraard geen wenselijke situatie is. In de meeste gevallen raden wij het dan ook af om zelf een salarisadministrateur in dienst te nemen. Pas met minimaal drie ervaren salarisadministrateurs kunt u kwaliteit en continuïteit waarborgen.
Easy Salary is vele malen voordeliger dan mijn huidige aanbieder. Hoe kan dit?
Door onze slimme aanpak werken wij erg efficiënt. Wij vinden het belangrijk hierbij de opmerking te maken dat dit absoluut niet ten koste gaat van de kwaliteit of service. U kunt te allen tijde rekenen op een ‘premium’, eersteklas dienstverlening.
Zijn de kwaliteit en service echt wel goed met zo´n scherp tarief?
Onze prioriteit ligt juist bij eersteklas kwaliteit en service. Wij kunnen onze concurrerende tarieven uitsluitend hanteren door onze slimme werkwijze, in combinatie met onze efficiënte systemen.
Hoe waarborgt Easy Salary de kwaliteit?
Bij Easy Salary verzorgen alleen ervaren salarisadministrateurs uw administratie. Wij doen uw salarisadministratie niet ´erbij´; salarisadministratie is onze core business. Al onze salarisadministrateurs zijn gediplomeerd en beschikken over meerdere jaren relevante werkervaring.
Waarom brengt Easy Salary geen opstartkosten in rekening terwijl de andere aanbieders dit wel doen?
Het opstarten van een salarisadministratie kost veel tijd. Deze tijd nemen wij graag voor onze rekening als investering voor een langdurige en gezonde relatie met u. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat u dermate tevreden zult zijn, dat u voor de lange termijn klant wilt blijven.
Waarom is een goede salarisadministrateur belangrijk?
De wet- en regelgeving verandert constant. Een salarisadministrateur dient van deze wijzigingen op de hoogte te zijn om de juiste berekeningen toe te passen en u adequaat te kunnen adviseren. Dit voorkomt risico´s en levert u fiscale voordelen op. Kleine fouten kunnen grote gevolgen hebben en veel geld kosten.

Software

Werkt Easy Salary met eigen salarissoftware?
Wij werken al jaren naar volle tevredenheid met Loket.nl, aangeboden door Van Spaendonck Services. Aangezien wij salarisexperts zijn en geen IT-ers, hebben wij hier bewust voor gekozen. Wij laten het schrijven van software graag over aan IT-professionals, het is voor ons niet rendabel om dat zelf te doen.
Is de software moeilijk om mee te werken?
Het werken met de software wordt als bijzonder makkelijk ervaren. U of uw klant krijgt desgewenst uitleg op uw locatie van een van onze specialisten. Hierna krijgt u een eenvoudige handleiding uitgereikt. En mocht u toch nog problemen ondervinden; u kunt ons altijd bellen of mailen.
Is het verplicht om online te werken? Ik gebruik liever geen internet.
Het is niet verplicht om online te werken. U kunt uw mutaties bijvoorbeeld ook per e-mail, fax of post aanleveren. Ook kunnen wij u of uw klant de loonstroken etc. per post toesturen. Afhankelijk van uw wensen kan dit ons extra tijd kosten, waardoor het tarief hoger kan worden. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Door omstandigheden (bijvoorbeeld ziekte of vakantie) kan ik momenteel niet werken. Mijn collega´s weten ook niet hoe de software werkt. Wat nu?
Wij stemmen direct met u (of uw collega/klant) af hoe we dit het beste kunnen oplossen. Een oplossing zou kunnen zijn om de mutaties per e-mail, fax of post aan te leveren. Ook is het mogelijk dat wij u, of direct uw klanten de loonstroken per post toesturen. De continuïteit van de salarisadministraties is hiermee gewaarborgd.

Dienstverlening

Worden alle cao’s door Easy Salary toegepast?
Indien u of uw klant dit wenst wordt de cao volledig toegepast. Wij hebben ruime ervaring met vrijwel alle cao´s voor het MKB.
Biedt Easy Salary ook andere diensten aan behalve de salarisverwerking?
Jazeker, zie deze pagina.

Contact

Ik heb een vast contactpersoon bij mijn huidige leverancier. Kan dit ook bij Easy Salary?
Dat onze dienstverlening grotendeels via internet gaat betekent niet dat er geen persoonlijk contact is. U heeft een vast aanspreekpunt. Onze specialist helpt u op locatie op weg. Binnen kantoortijden zijn wij ook altijd per telefoon en per e-mail bereikbaar. Daarnaast zijn onze specialisten proactief; ze melden u regelmatig interessante informatie voor uw klant.
Hoe kan ik een vraag stellen of contact opnemen als ik klant ben? Per e-mail of telefoon?
U kunt ons zowel per e-mail als telefoon (tijdens kantooruren) vragen stellen.
Als ik een vraag stel, binnen welke termijn krijg ik dan een reactie?
U krijgt vaak dezelfde dag nog een reactie en uiterlijk de volgende dag. Wij beseffen goed dat de salarissen op tijd en correct moeten worden uitbetaald en dat er ook bij andere bijzonderheden vaak snel geschakeld dient te worden. Wij doen er dan ook alles aan om dit voor u te realiseren.

Klant worden

Is het moeilijk om over te stappen?
Indien gewenst, regelen wij uw overstap volledig. Wij beëindigen uw oude contract en vragen alle benodigde gegevens op bij uw voorgaande salarisadministrateur. Uiteraard kunt u ook zelf de nodige gegevens aanleveren, in de meeste gevallen volstaat het om de stroken, aangiften en loonjournaalposten toe te sturen. Eventuele ontbrekende gegevens vragen wij hierna gericht bij u op.
Kan ik ook halverwege het kalenderjaar overstappen of moet ik wachten tot 1 januari?
U kunt op ieder gewenst moment overstappen. De voorliggende periode van dat u klant wordt zullen wij ‘herverlonen’ in ons systeem, zodat de premieberekeningen correct zijn en wij een juiste jaaropgave kunnen genereren.
Moet ik van tevoren betalen of kan ik ook achteraf betalen?
Wij factureren na afloop van iedere maand over de achterliggende periode. Bij hele kleine aantallen werkgevers factureren wij in overleg met u de kosten voor het gehele jaar in één keer in de loop van het jaar, zo blijven de administratieve lasten beperkt, zowel voor u als voor ons.
Ik heb interesse, hoe word ik klant?
Neem contact met ons op. Hierna kunnen wij, afhankelijk van uw wensen en bijzonderheden een offerte toesturen of bij u langskomen voor een oriënterend en geheel vrijblijvend gesprek. Dit is te allen tijde gratis.
Ik ben geen accountant of administrateur, kan ik bij u klant worden?
Werkgevers kunnen alleen direct klant bij ons worden als hun accountant of administratiekantoor geen klant bij ons is. Tevens behouden wij het recht voor om een werkgever zonder opgaaf van reden als klant te weigeren. Mocht u klant willen worden, neem dan contact met ons op en we zullen de aanvraag beoordelen.
Wat voor tarieven kunnen wij het beste hanteren naar onze klanten toe?
Wij denken graag met u mee. Neem contact met ons op, dan kunnen we dit nader bespreken en zo insteken dat u in alle gevallen een gegarandeerde marge heeft.

Klant worden?

Is uw interesse gewekt? We maken graag vrijblijvend kennis! Laat uw gegevens achter of bel ons op 010 - 840 28 58 om een afspraak te maken.

Ja, ik heb interesse