Salarisadministratie voor accountants

26-09-2019

Salarisadministratie-voor-accountants

Voor grote en snelgroeiende bedrijven heeft een accountantskantoor meerwaarde boven een administratiekantoor. De werkzaamheden zijn hier complexer dan bij kleine organisaties en vragen om de expertise van een accountant.

Klanten verwachten een hoogwaardige dienstverlening van hun gespecialiseerde accountant. Dit geldt niet alleen voor de corebusiness, zoals de jaarrekeningcontrole en fiscaal advies, maar ook voor de salarisadministratie. Als de kwaliteit van de loonverwerking niet honderd procent correct is, dan kan dit een afbreukrisico vormen op het gebied van imago.

Vraagt u als accountant zich wel eens af of het nodig is om salarisverwerking aan te bieden? Dan concludeert u waarschijnlijk snel dat u hier niet onderuit komt. Klanten verwachten nu eenmaal dat dit onderdeel is van de dienstverlening.

Easy Salary heeft zich volledig gespecialiseerd in het verzorgen van salarisadministratie voor accountants. Als expert voor experts bieden wij de oplossing: de loonverwerking uit handen nemen zodat u verzekerd bent van een gewaarborgde kwaliteit richting uw klanten. Naast optimale kwaliteit zijn er nog meer voordelen verbonden aan het uitbesteden van de salarisadministratie. We vertellen waarom u als accountant baat heeft bij het inschakelen van Easy Salary.

Optimale kwaliteit

Ons team is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de continu veranderde wet- en regelgeving. Daarnaast hebben we actuele kennis over CAO’s en arbeidsrechtelijke aspecten rondom loonverwerking. Dit in combinatie met onze ruime ervaring en adequate software resulteert in een deskundige salarisadministratie. De verwachtingen van uw klanten worden waargemaakt en overtroffen.   

Compleet ontzorgd

Afhankelijk van uw wensen nemen wij de loonverwerking deels of volledig uit handen. Wij verzorgen desgewenst ook de communicatie en correspondentie met uw klanten. Dit kan volledig vanuit uw bedrijfsnaam. Een vast team van salarisadministrateurs beheert dan de ‘salarismailbox’ van uw kantoor. Zij nemen de telefoon op met uw bedrijfsnaam. Uw klant is in de veronderstelling dat de loonverwerking intern georganiseerd is.

Focus op uw corebusiness

Als u als accountant de loonadministratie aan ons uitbesteedt, kunt u zich onbezorgd focussen op uw corebusiness. Het is niet langer nodig om op de hoogte te blijven van de alsmaar veranderende wetgeving en om complexe vragen te beantwoorden. Wij voorzien uw klanten graag van volledige informatie over salaris en personeel.   

Gaat bijvoorbeeld een van uw klanten voor het eerst personeel aannemen? Stuur de vraag gerust direct door. Wij vertellen hem of haar alles over het kostenplaatje, de arbeidsrechtelijke consequenties en de (ziekteverzuim)risico’s. Maar ook vragen over proformaberekeningen, arbeidsovereenkomsten en werkgeversverklaringen pakken wij graag op.

Continuïteit en snelheid

Door een team in te schakelen hoeft u zich geen zorgen te maken over de bezetting. Continuïteit is gegarandeerd. Bij ons krijgt u een vast team, bestaande uit 2-4 salarisadministrateurs. Mochten onverhoopt een keer alle teamleden afwezig zijn (wat in de praktijk zeer zelden voorkomt), dan neemt een andere collega het over. Door onze uniforme werkwijze kan elke professional de taken oppakken. Als het vraagstuk dermate diepgaand is dat de vaste teamladen nodig zijn, dan wordt in overleg met de klant een terugbelafspraak gemaakt.

Betrouwbare salarissoftware

Als accountant wordt u geacht te werken met de juiste, betrouwbare applicaties. Dit geldt ook voor de salarissoftware. Deze dient hoogwaardig te zijn, zodat fouten tot een absoluut minimum beperkt worden.

Wij werken dan ook met de meest betrouwbare software: Loket.nl van Van Spaendonck Services. Loket.nl is ISAE 3402 type II gecertificeerd, SAS-70 type II verklaard en het datacenter is ISO27001 gecertificeerd. Ook heeft Loket.nl het keurmerk Zeker-OnLine.

Vanwege de hoge betrouwbaarheid maken de grotere accountantskantoren als KPMG, BDO en Alfa accountants en adviseurs ook gebruik van Loket.nl. Sinds enkele jaren wordt de online applicatie alleen nog maar direct aangeboden aan kantoren met een minimale afname van 1.000 werknemers. Via onze inkoop bieden wij Loket.nl al aan vanaf 1 werknemer.

Hoogwaardige HR-producten en dienstverlening

Met Loket.nl kunnen we naast de reguliere salarisadministratie ook HR-zaken beheren. De software beschikt bijvoorbeeld over een verlofmodule voor het vergemakkelijken van de verlofregistratie. Werknemers kunnen zelf online vrije dagen aanvragen, waarna de manager deze simpelweg goed- of afkeurt. Met de dossiervormingsmodule kan het werknemersdossier met daarin alle relevante documenten worden opgeslagen. Volledig en automatisch rekening houdend met de bewaarplicht en vernietigingstermijnen van de AVG.

Compleet overzicht van de salarisadministratie

U heeft 24/7 online inzicht in de salarisadministratie. Het softwarepakket is gebruiksvriendelijk en biedt een compleet overzicht. Dankzij koppelingen met onder andere uw financiële softwarepakketten worden alle gegevens direct in de juiste administraties opgenomen en doorgevoerd. Journaalposten worden bijvoorbeeld automatisch ingeladen in het financiële systeem.

Voldoende marge voor doorbelasting

Onze prioriteit ligt bij kwaliteit en daarom zullen wij daar nooit op besparen. Dankzij onze efficiënte werkwijze kunnen we toch een uitermate speciale tariefstelling aanbieden, waardoor u een gezonde marge op al onze diensten heeft. Onze wijze van facturering kan worden aangesloten op uw wijze van facturering, zodat uw marge van tevoren vaststaat.

Referenties

Easy Salary heeft ruime ervaring met salarisverwerking voor accountants. Wij werken voor veel accountantskantoren met ieder een klantenportefeuille variërend van één tot enkele honderden klanten. Sommige accountantskantoren kiezen ervoor om ons als ‘backoffice’ in te zetten, waarbij de klant zich er niet van bewust is dat wij als specialisten zijn ingeschakeld. Andere accountants kiezen er juist voor om ons wel op de voorgrond te presenteren, zoals bijvoorbeeld Kaap Hoorn Accountancy, Alletto Accountants & Adviseurs, Rijnstreek Accountants & Belastingadviseurs en Kristal Accountancy.

Heeft u interesse in een samenwerking? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Wij denken graag met u mee over de ideale oplossing.